2016. jan 11.

Chips egészségesen? Némi csavarral lehetséges!

írta: Skerlecz Petra
Chips egészségesen? Némi csavarral lehetséges!

Sziasztok!

Az édességek és rágcsálnivalók világa minden kisgyerek számára izgalmas kalandokat rejteget, kóstolgatnak, válogatnak, majd megszületik a döntés mik azok amiket egész életükben imádni fognak. Velem sem történt ez régen másképp, én a chipsek és sós rágcsák mellett tettem le a voksomat. 

Ahogy múltak az évek és kezdett egyre fontosabb lenni számomra az egészséges életmód a chipsek kiszorultak a bevásárló kosaramból, szívem viszont mindig egy kicsit össze szorult ha elhaladtam mellettük a boltokban. Aztán a zöldségek között kutakodva eszembe jutott valami. A chipseket nem burgonya tartalmuk, sokkal inkább a bennük található zsiradékok alacsony minősége és egyéb mesterséges komponensek miatt mellőzöm étrendemből, viszont ha otthon magam készíteném el ezek az összetevők biztosan hiányoznának belőlük. Így történt tehát, hogy felmarkoltam néhány szép burgonyát, répát, zellert, céklát, petrezselyem gyökeret és édes burgonyát, hazavittem, vékonyra szeltem és a sütőbe dugtam, az eredmény pedig mindent felülmúlt. 

A zöldsèg chipsek termèszetesen, az őket ért hőhatás miatt kevesebb vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak nyers társaiknál, viszont ropogós külsejük és finom fűszeres ízük miatt a kicsik nagyobb kedvvel majszolják őket. 

Ha Te is szeretnéd kipróbálni a zöldség chipseket, ezekre lesz szükséged:

  • Néhány darab a Te és csemetéd kedvenc zöldségeidből, vékonyra szelve
  • 1 teáskanál olíva olaj
  • Egy kevés só
  • Fűszerek ízlés szerint

Elkészítés: 

A vékonyra szeletelt zöldségeket sütőpapírra tesszük, meglocsoljuk az olajjal, majd nagyjából a 160 fokos sütőbe dugjuk és 20 percig sütjük (érdemes néha ránézni).

Ha elkészült tálba szedjük, sózzuk és fűszerezzük, ízlés szerint fogyasztjuk. Én most egy kefíres-mézes-mustáros mártogatóst készítettem hozzá.

zoldsegchipsek_2.jpg

 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

gyermekek táplákozás A tudatostáplálkozás gyermektáplálkozás tudatosválasztás receptek kicsiknek és nagyoknak zöldség chipsek